Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Tomaszów Mazowiecki: PBK Mostkol z najkorzystniejszą ofertą na przebudowę peronów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
25-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
25-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Tomaszów Mazowiecki: PBK Mostkol z najkorzystniejszą ofertą na przebudowę peronów
fot. Roman Czubiński
Do grudnia 2026 r. PKP PLK chcą przebudować perony stacji Tomaszów Mazowiecki. Inwestycja w trybie „projektuj i buduj” ma polegać także na budowie łączącego perony przejścia podziemnego. Jako najkorzystniejszą z 9 ofert wybrano tę złożoną przez Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego „Mostkol” z Moskorzewa.

W przetargu, ogłoszonym przez zarządcę infrastruktury w lutym, oferty złożyło dziewięciu wykonawców. Żadna z nich nie została odrzucona, nie było też firm wykluczonych z udziału w postępowaniu. Pozostałymi oferentami byli: PRI Diag-Most, Gór-Tor, Nowak Mosty, Intop, Primost Południe, Rajbud, Sarinż i Domost. Jedynym kryterium oceny ofert była cena brutto. Trwa oczekiwanie na uprawomocnienie się wyboru.

Większe wiaty lepiej ochronią przed deszczem

Perony na tomaszowskiej stacji zostały ostatnio kompleksowo przebudowane w roku 1972. Podczas planowanej modernizacji oba mają zostać podniesione do wysokości 76 cm nad główką szyny. Wyspowy peron o numerze 2 zostanie wydłużony z 315 do 400 m, a peron przydworcowy – z 260 do 300 m. Oba są też – i pozostaną – bardzo szerokie (dziś odpowiednio: 7,75 i 7,2 m, po zakończeniu prac – 7,5 i od 5 do 10 m).

Na peronach pojawią się wiaty znacznie większe od dzisiejszych. Zadaszenie peronu przydworcowego będzie miało 50, a wyspowego – 100 m długości. Zgodnie z obecnymi standardami stosowanymi przy modernizacji linii kolejowych w nawierzchnię zostaną wbudowane ścieżki prowadzące, pola uwagi i pasy bezpieczeństwa.

Jest przejście w poziomie szyn, będzie – podziemne

Dostęp na peron wyspowy zapewni przejście podziemne. Obiekt ma być wyposażony w pochylnię (przy zejściu na peronie przydworcowym) oraz w windę (na peronie drugim). Pochylnia i schody będą zadaszone. Długość części przelotowej tunelu ma wynosić 22-25 m, szerokość – co najmniej 4 m, a wysokość – nie mniej niż 2,4 m.

Dziś na stacji Tomaszów Mazowiecki między peronami można poruszać się tylko dojściami w poziomie szyn: jedno z nich jest położone na wysokości budynku dworca, mniej więcej w połowie długości peronu wyspowego, a drugie – na krańcu peronu od strony stacji Skrzynki (tory do Koluszek). Podczas budowy przejścia podziemnego mają być czynne dwa dojścia na dwóch skrajach peronu (to, które istnieje dziś, ma zostać doposażone w pochylnię i labirynt).

Parking – osobna inwestycja

Choć obecny stan trzech torów przy peronach nie jest najgorszy (prędkość maksymalna wynosi na nich 60, 80 i 100 km/h, najnowsze szyny pochodzą z roku 2014, a najstarsze z 1982), zarządca infrastruktury wymaga także ich częściowej wymiany. Na odcinku ok. 30 metrów, nad tunelem dla pieszych, tory nr 1 i 3 mają zostać rozebrane, a następnie odtworzone z materiału rozbiórkowego. Pozostałe odcinki torów mają zostać podbite z uzupełnieniem tłucznia, a rozjazdy – wyregulowane.

Przy drodze dojścia do peronów wykonawca będzie musiał zaprojektować i wybudować parking dla rowerów z co najmniej 20 stojakami (co najmniej połowa będzie musiała zostać zadaszona). Jak informowaliśmy w ubiegłym roku, do końca 2025 r. przy stacji ma też powstać parking dla 88 samochodów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Umowa na remont linii kolejowej do Ciechocinka podpisana

Infrastruktura

Umowa na remont linii kolejowej do Ciechocinka podpisana

Mikołaj Kobryński 21 marca 2025

Łódzkie: Odbudowa przystanku Wistka potrwa dłużej

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Roboty torowe w kwietniu. Będą utrudnienia

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy

Infrastruktura

Zobacz również:

Umowa na remont linii kolejowej do Ciechocinka podpisana

Infrastruktura

Umowa na remont linii kolejowej do Ciechocinka podpisana

Mikołaj Kobryński 21 marca 2025

Łódzkie: Odbudowa przystanku Wistka potrwa dłużej

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Roboty torowe w kwietniu. Będą utrudnienia

Infrastruktura

Łódź Kaliska: Błąd w projekcie? Nie, etapowanie budowy

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5